سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :13021
تعداد کل یاداشته ها : 5
103/2/24
1:59 ص

 فصل اول:ما و اطراف ما .

اهداف کلی:آشنایی با حواس پنجگانه

 فصل دوم:سالم و قوی شوید.

اهداف کلی:آشنایی با سلامتی و تغذیه-آشنایی با نکات بهداشتی و نکات ایمنی

 فصل سوم:جانوران

اهداف کلی:آشنایی با جانوران گوناگون و نحوی زندگی آن هاو فواید آنها برای انسان

 فصل چهارم:گیاهان

اهداف کلی:آشنایی با انواع گیاهان و قسمت های مختلف گیاه و فواید گیاهان برای انسان

 فصل پنجم:گرما

اهداف کلی:آشنایی با منابع گرما و فواید گرما در زندگی انسان

 فصل ششم:حرکت

اهداف کلی:آشنایی با وسایلی که حرکت را آسان می کنند و آشنایی با چرخ و تاثیر ان در زندگی انسان

 فصل هفتم:آهن ربا

اهداف کلی:آشنایی با آهن ربا و انواع آن و استفاده های گوناگون آن

 فصل هشتم:آب

اهداف کلی:آشنایی با منابع آب در زمین و استفاده درست از آب

 فصل نهم:سنگ

اهداف کلی:اشنایی با انواع سنگ ها و نقش و استفاده سنگ در زندگی انسان

 فصل دهم:خاک

اهداف کلی:اشنایی با انواع خاک استفاده و نقش آن در زندگی انسان


  
  

هدف کلی چیست و چه استفاده ای در آموزش از ان می شود؟

   

 

1-هدفهای آموزشی که حاوی نتایجی هستند که معلم انتظار دارد در اثر اموزشی که به دانش آموزان می دهد و فعالیتهایی که آنها برای یادگیری به عمل می آورند عاید آنان گردد

 

 2-هدف های کلی برای فعالیتهای آموزشی هدف های پر ارزشی هستند این هدفها فعایت ها و هدفهای مرحله ای و رفتاری را که در نهایت امر از نظر آموزشی با ارزش هستند را روشن می کنند و به آنها جهت و هماهنگی لازم را می بخشند به معلم امکان می دهند تا تمام فعالیتهای لازم جهت کسب دانش ها و مهارتهای جدید برای شاگردان طراحی کند {مهارتهای آموزشی و پرورشی 192-193}

 

3-ان دسته از اهداف آموزشی که به صورت عبارتهای کلی ارائه می شوند را هدف های کلی آموزشی می گویند

 

4-هدف کلی هدفی است که معلم انتظار دارد که دانش آموز پس از اینکه وی مطلبی را به انها آموخت به آن نایل آیند {کلیات روش تدریس}

 

5-هدف ها ی کلی در مسیر رسیدن به اهداف غا یی طراحی می شوند و زیر مجموعه ی اهداف غا یی هستند در واقع تمامی اهداف (کلی و جزئی )به صورت نرد با نی به سمت اهداف غا یی حرکت می کنند و پله های پا ئین تر برای رسیدن به پله های با لا تر ضروری هستند .     (منبع کلیات روش ها وفنون تدریس ص 13)